About Me

My photo
I'm “Biol”“logy” teacher at MRSM Beseri...hehehehe!..i quite garang masa ngajar..but I’m good teacher. ..tanya my students!! 17 Jun 2016 anniversary jadi cikgu ..heppy 14 years for being a good teacher! Not talk too much but..ada ramai kawan2!..I'm a “mithali” isteri to AMIZAL insyaAllah.. and a loving+caring mother to AMMAR BADLISYAH ,amp; ALIFF ISKANDAR..& ALEESYA HANA...so far, i'm just living my life with a big smile.  ! i have a lovin' husband , 2 sons & sorang anak dara comel who loves me just as much… Stay kat Kangar Perlis..walaupun I’m JOHORIAN …hubby da beli rumah for our fmly…heppi sangat.. Alhamdulilah .Thanks Abg.

Wednesday, May 26, 2010

Putra Medical Centre & Adik Aliff

Perasan x kat mata kiri Aliff tu??
salam..
Semalam adalah hari pertama adik aliff menerima rawatan kat PMC Alor Star...kesian dia..
sebenarnya cmne..aliff ada masalah ngan mata kiri dia..selalu berair dan mengeluarkan tahi mata..lagi2 kalau bangun tido..terkatup je mata sebelah tue..kami ingatkan sebab aku makan jamu masa dalam pantang..biasala mungkin panas..tapi semalam xsedap hati..n terus p check..lagipun dalam minggu nie da 4 kali dia muntah2! dan kembong perut yang amat sangat..patutla dia asik meragam je seminggu nie..merengek2..tdo pun xlama..
Pagi semalam selepas dia menangis2..aku xtau nak buat apa dah aku tpon hubby suh balik gak then kami trus ke PMC..mujur Doktor pakar kanak2 tu ada..emmm... rupa2nya adik aliff da kena jangkitan kuman kat mata tue..and hidung dia dua2 da blocked sebab kat dlm da bengkak....kembong tue doc kata banyak faktor..mungkin sebab dia bernafas guna mulut..ataupun xsesuai susu..xpelah at least da tau..lepas amik ubat kami pun balik..
nie ubat sapu kat mata..menangis kuat sangat kalau boh nie..pedih ke?? ubat nie boleh guna 4 hari jerr..
..
Nie pulak ubat titis kat dalam nostril...
sejuk je kalau pakai nie..yg ni pulak 5 hari jer
Emm...tu jela nak cerita kat sini..walaupun doc kata xde pape..tapi kena p semula on sunday nie..tgk progress..harap xde pape kat adik Aliff ..ibu berdoa untuk kesihatan aliff..
Harini ibu tgk adik Aliff mcm semakin better..perut xkembung..bukan bagi minum ubat doc PMC tu..tapi bagi Gripe Water..lepas bg tu dia macam lalok sikit..tp lepas 2-3 jam ok dah..
Harini 22 Julai
Teringat nak edit pasal mata adik aliff tue...sekarang nie alhamdulilah...mata da ok...mungkin kesan urutan yang selalu ibu buat kat aliff...alhamdulilah...

No comments: