About Me

My photo
I'm “Biol”“logy” teacher at MRSM Beseri...hehehehe!..i quite garang masa ngajar..but I’m good teacher. ..tanya my students!! 17 Jun 2016 anniversary jadi cikgu ..heppy 14 years for being a good teacher! Not talk too much but..ada ramai kawan2!..I'm a “mithali” isteri to AMIZAL insyaAllah.. and a loving+caring mother to AMMAR BADLISYAH ,amp; ALIFF ISKANDAR..& ALEESYA HANA...so far, i'm just living my life with a big smile.  ! i have a lovin' husband , 2 sons & sorang anak dara comel who loves me just as much… Stay kat Kangar Perlis..walaupun I’m JOHORIAN …hubby da beli rumah for our fmly…heppi sangat.. Alhamdulilah .Thanks Abg.

Saturday, August 21, 2010

Rambutan penyebab batuk..

Rambutan yang mengiurkan
Sekarang nie bulan da nak penghujung bulan Ogos...musim rambutan pun da nak habis..ada la sikit2 kat gerai2 tepi jalan di Perlis...sebenarnya musim rambutan nie dari hujung Julai ritu..
aku sebagai pengemar rambutan tidak sekali-kali melepaskan peluang melantak rambutan nie...rasanya ada dekat 7 kilo kami sekeluarga melantak!! tapi hubby aku xsuka sangatlaaa...so aku dan ammar je la yang habiskan...
Nak dijadikan cerita...tadi aku tepon mak sedara aku kat alor star...bertanya kabar...kabar kami sekeluarga batuk2 aku cerita kat dia...terus maksedara aku tu mungkin kesan daripada makan buah2an kot...so aku pun dok termenung pikir...emmm...sahihla ini memang kesan makan rambutan!!
RAMBUTAN MEMANG SEJUK!! aaa...peringatan dari aku untuk anak2 nanti..terutamanya ammar yang sememangnyer suka makan rambutan jugaaa...heehehe...sebenarnya hubby da banyak kali pesan jangan makan banyak sangat...aa kesannya kami sekeluarga da batuk...paling kesian adik aliff sampai kena nebulizer sebab terlampau banyak kahak/gelema
semoga apa yg aku tulis nie dapat dijadikan panduan utk anak2 cucu nanti...

1 comment:

CMizalPCCfu said...

balik raya dari johor singgah umah makcik / pakcik kat aloq staq..org johor jugak..depa bagi rambutan..balik makan sakan...batuk la lagiiiiiiiiiii......ibu dgn aliff...kesian...dah ckp dahhh...jgn makan....nak rasa satu konon...1,2,3,4,5...dah abehhh...