About Me

My photo
I'm “Biol”“logy” teacher at MRSM Beseri...hehehehe!..i quite garang masa ngajar..but I’m good teacher. ..tanya my students!! 17 Jun 2016 anniversary jadi cikgu ..heppy 14 years for being a good teacher! Not talk too much but..ada ramai kawan2!..I'm a “mithali” isteri to AMIZAL insyaAllah.. and a loving+caring mother to AMMAR BADLISYAH ,amp; ALIFF ISKANDAR..& ALEESYA HANA...so far, i'm just living my life with a big smile.  ! i have a lovin' husband , 2 sons & sorang anak dara comel who loves me just as much… Stay kat Kangar Perlis..walaupun I’m JOHORIAN …hubby da beli rumah for our fmly…heppi sangat.. Alhamdulilah .Thanks Abg.

Thursday, November 4, 2010

Banjir Perlis 2010 ( 4 November- 6 November )

Kawasan depan Pasaraya Utama
Jalan menuju ke Kangar-Padang Besar..jalan yang selalu aku lalu nak ke MRSM
Kedai Pak Lang..sebelah Taman Ceria Kangar
Jalan menuju ke taman kami,masih xditenggelami air..pada 2/11
Salam... Saat aku menulis entry nie...aku berada di MRSM..kami masih bersekolah lagi...esok cuti Depavali.. Entry kali nie...BANJIR BESAR MELANDA PERLIS..dugaan Allah bagi kepada hambanya...
Alhamdulilah..walaupun Kangar dilanda banjir yang teruk..tenggelam habih kawasan Hospital..Stesen bas Kangar....kawasan perumahan kami di Taman Utama Indah, Kangar..tidak dimasuki air...tapi dah macam pulau...semua laluan ke MRSM terputus...dan yang pastinya laluan ke Kangar terputus juga..kawasan di Beseri pun x banjir juga...
3/11
Ini cerita semalam...jam 11 pagi..aku xpi MRSM juga,hubby yang drive..hujan lagi..air kat Jalan Abi xsurut lagi ...kami tawakal je redah sebab HEA tepon sebab nak mesyuarat Hari Keluarga 4/11 petang..emmm...alhamdulilah sampai kat Guar Jentik..cuaca panas..xhujan...selamat sampai ke MRSM...tapi kami xbalik ke Kangar semula, malam tadi kami sekeluarga bermalam di Rumah rehat di dalam MRSM...takut nak balik semula ke Kangar... jalan di Kampung Abi masih ada air...hujan pulak tu waktu petang.
Ini kali kedua aku berdepan dengan banjir di Perlis...pada tahun 2005.banjir juga..waktu tu mak mentua menyewa di Taman Kemajuan ,Kangar....habis tenggelam taman tu..ingat lagi masa tu..air separas pinggang aku...ammar masa tue 6 bulan..nasib baik rumah tue 2 tingkat..semua pindah ke tingkat atas...tapi Banjir tahun 2010 nie depa kata lagi teruk brbanding tahu 2005..alhamdulilah..aku xkena banjir...umah mak mentua kat Seriab pun dah dinaiki air...
Berdoa...bertawakal...kepada ALLAH..permudahkan semua urusan...

No comments: