About Me

My photo
I'm “Biol”“logy” teacher at MRSM Beseri...hehehehe!..i quite garang masa ngajar..but I’m good teacher. ..tanya my students!! 17 Jun 2016 anniversary jadi cikgu ..heppy 14 years for being a good teacher! Not talk too much but..ada ramai kawan2!..I'm a “mithali” isteri to AMIZAL insyaAllah.. and a loving+caring mother to AMMAR BADLISYAH ,amp; ALIFF ISKANDAR..& ALEESYA HANA...so far, i'm just living my life with a big smile.  ! i have a lovin' husband , 2 sons & sorang anak dara comel who loves me just as much… Stay kat Kangar Perlis..walaupun I’m JOHORIAN …hubby da beli rumah for our fmly…heppi sangat.. Alhamdulilah .Thanks Abg.

Sunday, November 7, 2010

Mee siput dan sambal tumis

aa...semalam hri sabtu..cuti,masa nie banjir lagi..hujan renyai2..petang dah..'lapo la ibu..'hehehe...biasala ammar memulakan ayat nak suruh ibu masak apa2 utk dimakan...
"Nasi xboleh dah..pagi tadi makan banyak.."aku kata kat ammar...nanti kita minum2 je..hehehe...kesian dia..dan tetiba je aku teringat mee siput yang aku bwk balik dari johor masa cuti bulan 6 ritu...yang boleh teringat tu sebab tgk sambal tumis balance pagi tadi..."emmm...sedap jugak kalau mencicah nie.."
so..jadila menu minum ptg ritu MEE SIPUT & SAMBAL TUMIS
Inila mee siput yang telah siap digoring...banyak keping jugak Sambal goreng yang nampak xsedap dalam gambar nie sebenarnya tersangatla sedapnyerrrrr "Ayah nie makan apa benda??" mungkin itu yang aliff nak tanya kat ayah...hehehe masa nie aliff demam campak hari kedua.. aaa...cicah macamnie laaa...
"ingatkan nak bagi kat aku.."cian aliff...toya jer muka...xde mood sebab demam.
Ayah pulak pulun makan...sedap sangat kata ayah...
"Ni ammar punya..."..siap letak kat atas meja lagi..
.lepas tu cicah..macam nie ke ibu??
"Sedap x?" ....
"sedapla ibu...."
hehehe...belemuih habih muka2 ammar tue..
Itula cerita mee siput..kesian kat depa dua beranak nie...xpenah makan mcmnie.
Inila makanan org Johor.. ibu kata...

No comments: