About Me

My photo
I'm “Biol”“logy” teacher at MRSM Beseri...hehehehe!..i quite garang masa ngajar..but I’m good teacher. ..tanya my students!! 17 Jun 2016 anniversary jadi cikgu ..heppy 14 years for being a good teacher! Not talk too much but..ada ramai kawan2!..I'm a “mithali” isteri to AMIZAL insyaAllah.. and a loving+caring mother to AMMAR BADLISYAH ,amp; ALIFF ISKANDAR..& ALEESYA HANA...so far, i'm just living my life with a big smile.  ! i have a lovin' husband , 2 sons & sorang anak dara comel who loves me just as much… Stay kat Kangar Perlis..walaupun I’m JOHORIAN …hubby da beli rumah for our fmly…heppi sangat.. Alhamdulilah .Thanks Abg.

Tuesday, December 14, 2010

Jenahak kukus lagi

Menu utk lunch harini
jenahak kukus+kangkung kampung cicah air asam cabai picit+air sirap bandung
Tercapai hasrat hubbyku nak makan ikan kukus..besar sungguh ikan jenahak tue..rm7.50 sahaja..murah kan??aa..hubbyku beli kat pasar borong..7.30 tadi dia keluar membeli
kangkung kampung tu kena celur...aku guna air yg buat kukus ikan tue...mudahhhh...pastu cicah dgn air asam cabai patah yg hubbyju buat..emmmm...melelehhhhh
seawal jam 12.30tghari kami da lunch ikuti dialog2 masa lunch tadi.
"sedapnyerrrr..kalaula bleh dirakam kesedapan ikan nie..xtaulaaaaaa"
ayat hubbyku
"nampak mcm sedap jerrr...ibu masak rini..kena rasa baru tau..."
ammar pulak
"mcm mula2 ayg masak dulu...memang sedap!!ada rasa2 mcm gas bila makan"
ayat hubbyku lagi
masa ni aku tgh sibuk melayan aliff..bagi susu jap..depa yg dok merasa dulu
'memang sedap laaaa..."aku tersenyum...gembira n bangga sebab dapat masak sesedap mcm ni...
"ibu mesti menang bertanding kalau masak mcm nie"ammar kata sambil hirup kuah jenahak kukus tu...
hubbyku pulak xhabis..kata kalau kesdapan ni boleh dirakam...huhuhuhu
so harini kami kekenyangan...semua bertambah nasi..penangan ikan kukus ni

1 comment:

zahniza said...

Mak oii aku pun dah lama tak buat ikan kukus ni...lagi satu sejak aku campur dgn org utara laa aku belajar makan kangkung yang dicelur tu..hihiih...diorang pucuk kari pun buat ulam..aku first time dengar...ko mmg teror masak laa rai..sedap2 aku tgk...teruskan usaha..hihiih