About Me

My photo
I'm “Biol”“logy” teacher at MRSM Beseri...hehehehe!..i quite garang masa ngajar..but I’m good teacher. ..tanya my students!! 17 Jun 2016 anniversary jadi cikgu ..heppy 14 years for being a good teacher! Not talk too much but..ada ramai kawan2!..I'm a “mithali” isteri to AMIZAL insyaAllah.. and a loving+caring mother to AMMAR BADLISYAH ,amp; ALIFF ISKANDAR..& ALEESYA HANA...so far, i'm just living my life with a big smile.  ! i have a lovin' husband , 2 sons & sorang anak dara comel who loves me just as much… Stay kat Kangar Perlis..walaupun I’m JOHORIAN …hubby da beli rumah for our fmly…heppi sangat.. Alhamdulilah .Thanks Abg.

Monday, March 28, 2011

Cabut gigi

Baru balik dari Klinik Kesihatan Kangar
Abg ammar kena cabut gigi...

ammar: ibu ada apa kat belakang gigi ammar nie?sambil tunjjukkan giginya kat ibu
ibu: laaa...ni ada gigi nak tumbuh nie...cepatnya gigi baru nak tumbuh...emmm kena cepat p cabut gigi yg goyang tue...

Aaaa...itula dialog aku dgn ammar hari Ahad lepas...
Dalam hati ibu risau...kot gigi abg ammar akan berlapis lepas nie...xcantik dah...tapi ayah kata cuba la p cabut dulu...tgk doktor nak kata apa...
So..Petang balik sekolah tadi terus p cabut gigi abg ammar...

selepas cabut tue...abg ammar xnangis pun...dia kata sakit tapi tahan xmau nangis...bagus anak ibu..

"Ibu doktor pesan...nanti dok saje2 tolak gigi yg nak tumbuh tue dengan lidah...nak bagi sama dgn gigi yg lama"...


Dalam hati ibu rasa bersalah...sedih sebab ibu xtau gigi abg ammar akan tumbuh secepat itu...dulu masa akhir bulan 2 abg ammar ada mengadu,gigi dia goyang..kena kepala anif haikal masa kat sekolah...ibu kata biar dulu..nanti da goyang kita p cabut...rupa2nya dalam masa menunggu tue...gigi kekal da tumbuh...
emmm...pengajaran untuk ibu nie...



1 comment:

urlovelyhubby said...

ayah ada amik gambar...guna henset...nanti ayah bg kat ibu...masa tu ayah kira mcm doktor gigi la...misi2 yg buatkan gigi ammar..baik2 n mesra2 sgt misi2 gigi kat klinik kesihatan kangar tu..terima kasih byk2..