About Me

My photo
I'm “Biol”“logy” teacher at MRSM Beseri...hehehehe!..i quite garang masa ngajar..but I’m good teacher. ..tanya my students!! 17 Jun 2016 anniversary jadi cikgu ..heppy 14 years for being a good teacher! Not talk too much but..ada ramai kawan2!..I'm a “mithali” isteri to AMIZAL insyaAllah.. and a loving+caring mother to AMMAR BADLISYAH ,amp; ALIFF ISKANDAR..& ALEESYA HANA...so far, i'm just living my life with a big smile.  ! i have a lovin' husband , 2 sons & sorang anak dara comel who loves me just as much… Stay kat Kangar Perlis..walaupun I’m JOHORIAN …hubby da beli rumah for our fmly…heppi sangat.. Alhamdulilah .Thanks Abg.

Wednesday, April 20, 2011

Belajar nuffnang??

Adeh..mcmana aku bleh terjebak nie??huhuhu...susah jugak nak dapat duit nufnang nie...sape2 nak daftar bleh ke blog sini
Gambar kamu tahun 2011 ini...


Hadiah dari kakak fatin...


Semalam...petang selasa..kami 4 beranak p KFC..
kat situ kan sejukkk...jadinya ibu pakaikan adik aliff sweater yg kakak fatin bagi sempena besday kamu yg ke 1 tahun tempohari...cantik sangat sweater tue...tq kakak fatin! nanti2 datang perlis jgn lupa ke rumah kami...

Monday, April 18, 2011

Perkhemahan Tahunan Bulan Sabit Merah Perlis

Haaaa....semalam baru balik dari perkhemahan BSM yang diadakan di Pusat Kokurikulum IPG Perlis...
Penat jugak!! bermula dengan pada 15/4 aku p dirikan khemah dengan bebudak maktab ...semua ahli yang nak p adalah 9 orang...hehehe...walau pun xramai okla jugak...

Lepas dirikan khemah tue...tiba2 hujan lebat sangat! habih basah...emmm...malam tu tdo dalam kesejukan la jawabnya...mujurla pada keesokkan harinya tue xhujan dah...panas terik...sempatla baju2 yang basah tu kering semula...

Kami masuk pertandingan malam kebudayaan x menang...tapi kami menang tempat kedua bagi kategori PENGANTIN LUCU...kelakar juga...nanti aku upload gambar2 yang sempat disnap disana...

Friday, April 15, 2011

Majlis persaraan Pn Jaizah

Hari ini..ada majlis persaraan cikgu Jaizah...1985-2011..26 tahun berkhidmat
Sedih juga kehilangan kak jaizah nie...xde da lagi nanti suara lantang dia memarahi budak2 yang xmau belajar...
Walauapa pun..moga kak jaizah xlupa pada kami..jenguk2 selalu warga2 mrsm untuk memberi nasihat..:) insyaallah..
Kamu sudah 1 tahun..


Tanggal 3/4/2010-3/4/2011
Selamat hari lahir...selamat hari lahir...selamat hari lahir...selamat hari lahir ALIF...

hehehe...aliff anak ibu...kamu sekarang nie da berusia satu tahun..
walaupun ibu terlewat nak publish gambar kamu nie...
dengan kekalutan yang ada...banjir...seminar pmr...ibu,ayah dan abg ammar sempat lagi buat besday party utk kamu tau...:) yang ke satu tahun...
cadang nya nak buat sekali dengan kenduri kesyukuran...tapi sebab warga Perlis masih berduka dengan masalah banjir haritu...maka besday party kamu tu hanya utk fmly sepupu2 kamu sahaja..
buat kwn2 ibu yang di mrsm...nanti tahun depan ada rezeki kita buat besar2 yerrr...

  • Kamu diusia 1 tahun
    • masih lagi meranggkak...ibu xpasti bila kamu nak berjalan..
    • tapi mulut kamu tu ringgan...banyak juga dah perkataa2 yang kamu sebut..MAK..GAJAH...KATAK..CAT..AMAR..diawal usia 11 bulan..
    • hariini 15 april satu lagi perkataan HUJAN..hehehe..(sewaktu hujan lebat petang tadi )
    • berat 10 kilo jer...kurus...kecik dan sangat ringgan
    • jumlah susu yang kamu minum masih 3oz lagi..
    • kamu xmau susu MAMEX...DUPRO juga pilihan kamu...sanggup xminum kalau ibu bagi susu MAMEX tue...
    • kamu juga pandai dah bergaduh dengan abg ammar...dan sebebarnya nampak kamu garang!kadang2 abg ammar boleh menagis kalau berebut barang dengan kamu..
Ibu berharap sangat...kamu jadi anak yg soleh...pandai dan juga mendengar nasihat ibu..ayah dan abg ammar

Friday, April 1, 2011

Banjir melanda bumi Perlis lagi...


Dalam tempoh 4 bulan bumi Perlis dilanda banjir lagi...

Banjir masuk hari ke2..
Alhamdulilah...hari ini dapat ke sekolah...semalam aku x p sekolah...bangun lewat..xsedar...malam xlena sangat..mungkin sebab penat kemas2 barang...takut rumah dinaiki air...hubby pulak jadi pemantau paras air longkang air di depan umah......

Pagi ini...aku berada di sekolah...hujan lebat sangat pagi tadi,nyaris juga xke sekolah...tapi sempatla tumpang kak hilda...(rutin sepanjang minggu ini...VIOS masuk bengkel ). sepanjang perjalanan ke Beseri...ada banyak rumah ditenggelami air...kasihan mereka...jauh di dalam hati berasa amat bersyukur kepada mu ya Allah...kerana rumah ku di Stadium x menerima nasib sebegitu...

Dalam menempuh suasana yang sangat suram ini...hati bertambah sayu bila hujan turun dengan lebatnya...terdetik di dalam hati...adakah kiamat sedang meniti hari??...bencana yang datang tak henti2...kepadamu ya Allah, aku mohon...lindungila kami sekeluarga...lindungila kami semua warga Perlis...amin...