About Me

My photo
I'm “Biol”“logy” teacher at MRSM Beseri...hehehehe!..i quite garang masa ngajar..but I’m good teacher. ..tanya my students!! 17 Jun 2016 anniversary jadi cikgu ..heppy 14 years for being a good teacher! Not talk too much but..ada ramai kawan2!..I'm a “mithali” isteri to AMIZAL insyaAllah.. and a loving+caring mother to AMMAR BADLISYAH ,amp; ALIFF ISKANDAR..& ALEESYA HANA...so far, i'm just living my life with a big smile.  ! i have a lovin' husband , 2 sons & sorang anak dara comel who loves me just as much… Stay kat Kangar Perlis..walaupun I’m JOHORIAN …hubby da beli rumah for our fmly…heppi sangat.. Alhamdulilah .Thanks Abg.

Wednesday, May 11, 2011

PTK baru berkonsep 360 darjah

PTK ohhhh....PTK Aku nie kerja dah dekat 9 tahun.... Peksa PTK byk kali gak amik, ada la 3/4 kali.... PTK masa tu dlm bentuk paper KHUSUS dan UMUM.. Tenyeh je kertas objektif... Tak silap aku ada 40 soalan ... Huhuhu x ingat da laaa, lpas 3 kalu amik tu... Lega.... Dapat penilaian 4 utk paper UMUM , yg khusus ( bidang perguruan tu ) masih 3. Ingatkan nk amik bagi dapat 4 la juga, tup tup tukar konsep pulak exam tu.... Kena buat presentation la pulak, kalau x sblum nie objektif jer.... So terbantut la hasrat hati nk p amik peksa.... Sehingga depa kata PTK itu da mansuh tahun lepas.... Tiba2 kelmarin 9/5/20116 keluar pulak berita PTK baru utk penjawat awam.... Berkonsep 360 darjah.... Apa itu konsep 360 darjahhhh???? Ni aku tulis berdasarkan apa yg aku faham laaa.... > Penilaian ini berterusan sampai akhir hayat kita > Semua penjawat awam ada REKOD PELAPORAN. Merekodkan semua potensi kerjaya kita samada dlm kategori pantas cekap atau sederhana. > Yang menariknya... Jeng... Jeng... Rakan sejawat pun turut menjadi pegawai penilai, yg menilai dari aspek pergaulan dan semangat kerja berpasukan...cmne tu??? Ada yg pilih bulu x nanti??? Hehehe.... So mcmana?? Sudah bersedia??? Huhuhu ... Aku rasa dari start aku kerja dulu dari tahun 2002 dulu memang selalu dah di nilai... so aku ok jerrrr... Maila penilaian mcmana pun... REDAH jerrr asalkan jangan potong gaji sudah....huhuhuhu. KESIMPULANNYA: Penilaian konsep ini dapat membantu Kementrian Pelajaran Malaysia(KPM) mengenalpasti bidang kecekapan seseorang guru mcm aku nie..... Dlm merangka sebarang penambahbaikkan yang diperlukan oleh semua guru untuk meningkatkan taraf ilmu guru tersebut( kotla perlu p kursus ker) dan juga utk kebaikan pelajar juga... Yela bila cikgu2 da selalu p kursus byk la kebolehan cikgu tu ... Harapnyer la Eh tapi kan... depa ni nk buat penilaian ni mcmana ek? ONLINE kerrr?? Sama2 la kita nantikan...

No comments: