About Me

My photo
I'm “Biol”“logy” teacher at MRSM Beseri...hehehehe!..i quite garang masa ngajar..but I’m good teacher. ..tanya my students!! 17 Jun 2016 anniversary jadi cikgu ..heppy 14 years for being a good teacher! Not talk too much but..ada ramai kawan2!..I'm a “mithali” isteri to AMIZAL insyaAllah.. and a loving+caring mother to AMMAR BADLISYAH ,amp; ALIFF ISKANDAR..& ALEESYA HANA...so far, i'm just living my life with a big smile.  ! i have a lovin' husband , 2 sons & sorang anak dara comel who loves me just as much… Stay kat Kangar Perlis..walaupun I’m JOHORIAN …hubby da beli rumah for our fmly…heppi sangat.. Alhamdulilah .Thanks Abg.

Sunday, December 25, 2011

Mee Goreng Mak Johor




Salam Hari Ahad
Mode: minggu akhir cuti sekolah

Baru je lepas breakfast mee goreng basah! Memang sedap... Mee yang aku masak sendiri mengikut resepi mak johor... Huhuhu

Pepagi td lpas subuh terus talefon mak... Terkejut org tua tua... Kot ada berita2 gempar disubuh hari :). Rupanya sebab nak mintak resepi mee goreng yang dimasak mak waktu kami balik ke johor...

Resepi

1. Sebungkus mee kuning dibasuh.. Toskan... Dan gaul dengan kicap ikutla nk byk mana..ketepikan

2.6 ulas bawang merah+5 ulas bawang putih+ segenggam ikan bilis+ 2 inci belacan :TUMBUK LUMAT

3. Tumis bahan 2 hingga garing kemudian boleh masukkan udang.. Fish ball..

4. Bila udang n fishball da masak, masukkan mee dan sedikit air

5. Bila mee da separuh kembang... Masukkan dua biji telur yang telah di pukul kembang dan juga daun kucai. Tutup kuali sehingga daun kucai layu sedikit

6. Masukkan sedikit gula.. Garam... Dan taugeh

7. Siap! :)

Mak kata bila da guna daun kucai, tak perlu masuk sawi

Resepi mak ni tidak menggunakan sebarang sos pun... Cili pun tidak digunakan...
Sesuai untuk anak2 kecik macam adik aliff comel...:)

Jadinya.. Untuk tambah pedas boleh makan dengan cili potong kicap bersama perahan limau...

Layan gambar kami pulak
Makan kat Anjung Kasih




Abg ammar akan makan guna garfu original...

Pagi ni dia makan senyap jer... Tak bagi bintang pun kat ibu... Bertambah pun tidak... Mungkin kalut nk tgk cerita ASTRO



"Dapppp"...sambil buat
Dekap sepuluh kali juga cakap sedap tu..:)




Sajer ayah tu buat mata mcm tue..:)

Sedap sgt kata my hubby... Huhuhu...

Posted using BlogPress from my iPhone

No comments: